Ποιο βιβλίο διαβάζετε τώρα;

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,952 μηνύματα.
Καλώς ή κακώς, like it or not, η έννοια του φασισμού στις μέρες μας πιστεύω ότι έχει πάρει την παρακάτω μορφή:

View attachment 89202
Εξαρτάται από ποια οπτική θα το δούμε. Σαν απλοί άνθρωποι ναι, το θέμα θεωρείται λήξαν, ο φασισμός συνδέθηκε με την καταπίεση, τον ρατσισμό και θα χρησιμοποιείται πάντοτε για να περιγράψει τέτοιες καταστάσεις. Σαν ιστορικός όμως δεν μπορώ να αποδεχτώ μια τέτοια λαϊκή ερμηνεία του φασισμού, διαβάζουμε τους ιδεολογικούς πυλώνες του, διαβάζουμε μέσα από βιβλία των θεωρητικών εκπροσώπων του. Ούτε έχω στόχο να τον ωραιοποιήσω εδώ μέσα ούτε τίποτα, ήταν μια ιδεολογία έκανε τον κύκλο της και τέλος.

Πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι είναι τέρμα λάθος να χαρακτηρίζουμε ας πούμε τους αναρχικούς ή τους κομμουνιστές ως φασίστες ή αριστεροφασιστες. Με αυτό το τρόπο ξεπλένουμε τον κομμουνισμό και τον αναρχισμό που είναι επίσης δύο ιδεολογιες βασισμένες στη βία και στη καταπίεση ( ιδίως ο πρώτος, γιατί σε θεωρητικό πλαίσιο ο Αναρχισμός είναι πιο φιλανθρωπικός και πρωτοποριακός σε ελευθερίες ).

Υ.Γ. Θα βγάλω ένα παράπονο τώρα. Όλοι μια ζωή αν πεις κάτι για νομικά θέματα θα σε πουν, Νομικός είσαι και έχεις άποψη; Αν πεις κάτι περί ιατρικής ή τώρα για τα εμβόλια, θα βγουν και θα σε πουν: Γιατρός είσαι και έχεις άποψη; Ούτε ένας δεν έχει πει ως τώρα τι λες τώρα για ιστορικά θέματα; Ιστορικός είσαι; Έτσι όλοι έχουν γνώμη για το τι είναι φασισμός ενώ ούτε ιστορικοί είναι, ούτε καμία σοβαρή έρευνα πάνω στο θέμα έχουν κάνει.
 

Guest 896561

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλώς ή κακώς, like it or not, η έννοια του φασισμού στις μέρες μας πιστεύω ότι έχει πάρει την παρακάτω μορφή:

View attachment 89202
Η έννοια του φασισμού έχει αλλάξει, διαφοροποιηθεί και επαναπροσδιοριστεί πολλές φορές από την πραγματική της σημασία και πλέον, όντως, χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει κάποιον με δεσποτικές/απολυταρχικές απόψεις. Εξακολουθεί, όμως, να χρησιμοποιείται πολύ περισσότερο για άτομα από τον ακροδεξιό χώρο με ρατσιστικές απόψεις/αντιλήψεις.
Εγώ δεν θα σταθώ στο ποια είναι η σημερινή της χρήση και το αν είναι σωστή ή όχι. Εγώ θα εστιάσω σε ένα από τα φαινόμενα του καιρού μας, του λεγόμενου «πόλεμου τον λέξεων». Λέξεις όπως ρατσισμός, φασισμός, ψεκασμένος (πολύ επίκαιρο αυτό) χρησιμοποιούνται σωρηδόν, χαρακτηρίζοντας πολλές -και πολλές φορές- ετερόκλητες στάσεις, απόψεις και μορφές συμπεριφοράς.
Αυτό το σκόπιμο μπέρδεμα και η άνευ προηγουμένου γενίκευση εξυπηρετεί σε πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά είναι η διαμόρφωση συνειδήσεων. Μιας και αγόρασες το 1984 και στην περίπτωση που δεήσεις να το διαβάσεις, ενδεχομένως να βρεις πολλές (και τρομακτικές ομοιότητες) της κατάστασης που περιγράφω με την «newspeak» του Όργουελ. Όπως έχω ξαναπεί και εδώ, η γλώσσα έχει απίστευτη δύναμη. Οι λέξεις και οι χαρακτηρισμοί, όταν γίνονται αποδεκτοί συλλογικά, δεν χαρακτηρίζουν απλά το αντικείμενο· αλλάζουν, επίσης, την οπτική μας γι'αυτό και, κατά συνέπεια, αλλάζουν και το ίδιο το αντικείμενο. Μορφοποιούν, δηλαδή, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, την ίδια την πραγματικότητα.
 

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Εξαρτάται από ποια οπτική θα το δούμε. Σαν απλοί άνθρωποι ναι, το θέμα θεωρείται λήξαν, ο φασισμός συνδέθηκε με την καταπίεση, τον ρατσισμό και θα χρησιμοποιείται πάντοτε για να περιγράψει τέτοιες καταστάσεις. Σαν ιστορικός όμως δεν μπορώ να αποδεχτώ μια τέτοια λαϊκή ερμηνεία του φασισμού, διαβάζουμε τους ιδεολογικούς πυλώνες του, διαβάζουμε μέσα από βιβλία των θεωρητικών εκπροσώπων του. Ούτε έχω στόχο να τον ωραιοποιήσω εδώ μέσα ούτε τίποτα, ήταν μια ιδεολογία έκανε τον κύκλο της και τέλος.

Πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι είναι τέρμα λάθος να χαρακτηρίζουμε ας πούμε τους αναρχικούς ή τους κομμουνιστές ως φασίστες ή αριστεροφασιστες. Με αυτό το τρόπο ξεπλένουμε τον κομμουνισμό και τον αναρχισμό που είναι επίσης δύο ιδεολογιες βασισμένες στη βία και στη καταπίεση ( ιδίως ο πρώτος, γιατί σε θεωρητικό πλαίσιο ο Αναρχισμός είναι πιο φιλανθρωπικός και πρωτοποριακός σε ελευθερίες ).

Υ.Γ. Θα βγάλω ένα παράπονο τώρα. Όλοι μια ζωή αν πεις κάτι για νομικά θέματα θα σε πουν, Νομικός είσαι και έχεις άποψη; Αν πεις κάτι περί ιατρικής ή τώρα για τα εμβόλια, θα βγουν και θα σε πουν: Γιατρός είσαι και έχεις άποψη; Ούτε ένας δεν έχει πει ως τώρα τι λες τώρα για ιστορικά θέματα; Ιστορικός είσαι; Έτσι όλοι έχουν γνώμη για το τι είναι φασισμός ενώ ούτε ιστορικοί είναι, ούτε καμία σοβαρή έρευνα πάνω στο θέμα έχουν κάνει.

Η έννοια του φασισμού έχει αλλάξει, διαφοροποιηθεί και επαναπροσδιοριστεί πολλές φορές από την πραγματική της σημασία και πλέον, όντως, χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει κάποιον με δεσποτικές/απολυταρχικές απόψεις. Εξακολουθεί, όμως, να χρησιμοποιείται πολύ περισσότερο για άτομα από τον ακροδεξιό χώρο με ρατσιστικές απόψεις/αντιλήψεις.
Εγώ δεν θα σταθώ στο ποια είναι η σημερινή της χρήση και το αν είναι σωστή ή όχι. Εγώ θα εστιάσω σε ένα από τα φαινόμενα του καιρού μας, του λεγόμενου «πόλεμου τον λέξεων». Λέξεις όπως ρατσισμός, φασισμός, ψεκασμένος (πολύ επίκαιρο αυτό) χρησιμοποιούνται σωρηδόν, χαρακτηρίζοντας πολλές -και πολλές φορές- ετερόκλητες στάσεις, απόψεις και μορφές συμπεριφοράς.
Αυτό το σκόπιμο μπέρδεμα και η άνευ προηγουμένου γενίκευση εξυπηρετεί σε πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά είναι η διαμόρφωση συνειδήσεων. Μιας και αγόρασες το 1984 και στην περίπτωση που δεήσεις να το διαβάσεις, ενδεχομένως να βρεις πολλές (και τρομακτικές ομοιότητες) της κατάστασης που περιγράφω με την «newspeak» του Όργουελ. Όπως έχω ξαναπεί και εδώ, η γλώσσα έχει απίστευτη δύναμη. Οι λέξεις και οι χαρακτηρισμοί, όταν γίνονται αποδεκτοί συλλογικά, δεν χαρακτηρίζουν απλά το αντικείμενο· αλλάζουν, επίσης, την οπτική μας γι'αυτό και, κατά συνέπεια, αλλάζουν και το ίδιο το αντικείμενο. Μορφοποιούν, δηλαδή, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, την ίδια την πραγματικότητα.

Απαντώ και στους δύο ταυτόχρονα γιατί συμφωνώ και με τους δύο και δεν έρχομαι να απορρίψω αυτά που λέτε, αλλά να τα συμπληρώσω.

Έχω πει πολλές φορές και εδώ αλλά και εκτός φόρουμ ότι είμαι κατά των χαρακτηρισμών γιατί αναπόφευκτα η χρήση τους ελαφρά τη καρδία καταλήγει σε κατάχρηση και εν τέλει αποδυνάμωσή/διαστρέβλωσή του περιεχομένου τους. Ο φασισμός, λοιπόν, κάποτε ήταν αυτό που είπε ο Γιάννης. Το πώς σήμερα κατέληξε να χρησιμοποιείται όπως χρησιμοποιείται (κοινώς, το κοπανάμε σε όποιον θέλουμε να προσβάλλουμε σφόδρα χωρίς να καταλαβαίνουμε ακριβώς γιατί μας προκαλεί τόσο μεγάλη σύγχυση η παρουσία του), δεν το γνωρίζω ακριβώς, αλλά είμαι σίγουρη ότι έχει να κάνει μ' αυτό που λέει ο Ηλίας. Εν τέλει όμως, άρχισε να χρησιμοποιείται από άτομα που και τα ίδια φέρουν πολλά χαρακτηριστικά από αυτά που ισχυρίζονται ότι απεχθάνονται και έτσι, με την ίδια τους τη συλλογιστική πορεία, είναι και τα ίδια "φασίστες". Γι' αυτό ο όρος κατέληξε να είναι ένα κλικ λιγότερο γενικόλογος από την εθνική μας λέξη με τα 3 Α και αναφέρεται πλέον σε νοοτροπία, όχι πολιτική ιδεολογία.

Και ρωτώ τώρα τον Γιάννη, έστω ότι είναι όντως όπως τα λες. Έστω ότι από αύριο αρχίζει να χρησιμοποιείται μόνο για όσους ενστερνιζονται την ιδεολογία του φασισμού. Πώς μπορεί να μη θιχτεί κάποιος από αυτον τον χαρακτηρισμό όταν έχει συνδεθεί άρρηκτα (και αναπόφευκτα) με τη φρίκη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου;
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,952 μηνύματα.
Και ρωτώ τώρα τον Γιάννη, έστω ότι είναι όντως όπως τα λες. Έστω ότι από αύριο αρχίζει να χρησιμοποιείται μόνο για όσους ενστερνιζονται την ιδεολογία του φασισμού. Πώς μπορεί να μη θιχτεί κάποιος από αυτον τον χαρακτηρισμό όταν έχει συνδεθεί άρρηκτα (και αναπόφευκτα) με τη φρίκη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου;
Γιατί να θιχτεί αν αυτή είναι η ιδεολογία του; Βέβαια πρέπει να πούμε ότι ελάχιστοι αναπολούν μια παλιά ιδεολογία που πέρασε και τελείωσε. Θα έλεγα ότι οι άνθρωποι θα έπρεπε να θίγονται περισσότερο τώρα που η λέξη αυτή χρησιμοποιείται εντελώς για τα πάντα και έχοντας χάσει το νόημα της. Είναι προσβολή για τα θύματα αυτής της ιδεολογίας που έχει χάσει το ιδεολογικό υπόβαθρο και χρησιμοποιείται παντού.
 

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Πόσα βιβλία διαβάζεις το μήνα ?

Δε διαβάζω ολόκληρα βιβλία, συνήθως κατεβάζω σχετικά με κάτι που μ ενδιαφέρει και ανατρέχω στα αντίστοιχα αποσπάσματα... Αλλά σίγουρα θα διαβάσω για κάτι 1-2 ώρες την ημέρα.
 

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.
Δε διαβάζω ολόκληρα βιβλία, συνήθως κατεβάζω σχετικά με κάτι που μ ενδιαφέρει και ανατρέχω στα αντίστοιχα αποσπάσματα... Αλλά σίγουρα θα διαβάσω για κάτι 1-2 ώρες την ημέρα.
Δηλαδή τα βιβλία που παράγγειλες ,δεν θα τα διαβάσεις από σελίδα 0 εως σελίδα τέλος ?
 

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Δηλαδή τα βιβλία που παράγγειλες ,δεν θα τα διαβάσεις από σελίδα 0 εως σελίδα τέλος ?

Αυτά που παρήγγειλα θα τα διαβάσω ολόκληρα, ναι. Έλεγα γι' αυτά που κατεβάζω σωρηδόν από πειρατικά σαιτ... :whistle:
 

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.
Απ τα πρωτα και παλια βιβλια .Με το συγκεκριμενο αρχισε η διαδρομη μου στο διαβασμα βιβλιων .Απο τοτε ξεσκιζω ολα τα βιβλια .Στοχος μου ειναι να διαβασω οσο περισσοτερα γινεται σε λιγοτερο χρονικο διαστημα



Το συγκεκριμενο ειναι ωραιο για εφηβικη ηλκια που δεν ξερουν που τους πανε τα 4 στην ψυχολογια τους :P

1639328517360.png
1639328522698.png

1639328549789.png
1639328559167.png
 

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.
Δεν ειναι τιποτα το ουαου .Τα πιο πολλα τα μαθαινεις πιστευω καθως αποκτας αυτοποιηθηση και μιλας εξω με κοσμο .

Μου ανοιξε το ενδιαφερον παντως για βιβλια διαπραγματευσεων

1639671011637.png
 

yorkie

Πολύ δραστήριο μέλος

Η yorkie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,470 μηνύματα.
9D4BE6CD-674D-4365-8D69-3992BF693AEF.jpeg
 

BeatrixKiddo

Περιβόητο μέλος

Η Trix αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,291 μηνύματα.
Λόγω εορτών έλαβα ένα πολύ ωραίο σετ βιβλίων! <3
Θα ξεκινήσω με αυτό εδώ μιας και είναι ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς
IMG_20220106_235610.jpg


Επίσης είμαι η μοναδική που λατρεύει τις ποκετ εκδόσεις βιβλίων; :redface:
 

BeatrixKiddo

Περιβόητο μέλος

Η Trix αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,291 μηνύματα.

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 8,086 μηνύματα.
Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια :)
 

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 32,464 μηνύματα.
IMG_20220107_003748.jpg


Για απαραίτητη καθοδήγηση στη διοίκηση της Αυτοκρατορίας.
 
Top