Να πω?
Μαθήματα που μου προσέφεραν
1.
Μαθηματικά: Αρχικά, να πω πως ταν όλοι μα όλοι οι καθηγητές νούμερα

Ο ένας ερχόταν με παντελόνι σηκωμένο μέχρι το στήθος, ο άλλος μύριζε κρασί, ο τρίτος μάζευε τα δεκάρικα και τα εικοσάρικα που πέταγαν κάτω κάποιοι μαθητές. Από τις ώρες που θα έπρεπε να κάνουμε μαθήμα έλαβα πολύτιμες γνώσεις, όπως:
- είμαι αλλεργικός στο μαυροπίνακα και τη κιμωλία
- τα αξιώματα δεν αποδεικνύονται, εκτός αν αποδεικνύονται
- τα πάντα είναι μαθηματικά, μα όχι τα πάντα είναι μαθηματικά. πχ η ζωή
- η καλύτερη εκπαιδευτική μέθοδος είναι η φάπα
- ο πληθωρισμός μιας χώρας καθορίζεται από την τιμή του κρασιού
- οι γυναίκες χρειάζονται μόνο για τα παιδιά
- δεν χρειάζονται οι σπουδές για σταδιοδρομία, εκτός αν θες να πας για στρατιωτικός. Δέκα γελάδια αρκούν για τους υπόλοιπους
- τα Μαθηματικά είναι η μεγαλύτερη επιστήμη
και γενικά με έμαθαν τόσα πολλά πράγματα για τη ζωή, που δεν έμεινε χώρος για μαθηματικούρες.
2.
Φυσική : Αρχικά να πω πως και οι φυσικοί μου ήταν νούμερα. Ο ένας παρέδιδε μαθήματα μπάλας, ο άλλος δεν ήξερε πως είναι το βιβλίο από μέσα, ο τρίτος το πάλευε να μας κάνει καμμιά άσκηση για τις πανελλήνιες, μα δεν ήταν ξεμέθυστος πάντοτε.

Από το μάθημα έλαβα πολύτιμες γνώσεις, όπως
- ο ΠΑΟ έκανε πορεία στην ευρώπη χάρη στις στραβοκλωτσιές του Μάρκου
- ο Νεύτωνας φορούσε περούκα και έγραφε Νόμους, παρότι δεν ήταν δικηγόρος
- Το Θεώρημα Διατήρησης της Ορμής δεν είναι πραγματικό Θεώρημα γιατί δεν έχει απόδειξη
- "Το φώς είναι εγκάρσια ηλεκτρομαγνητικά κύματα", μα δεν είναι εγκάρσια ούτε κύματα
- Στις πανελλήνιες δεν δέχονται να ολοκληρώσεις έναν τύπο για να αποδείξεις τον άλλον
- η Φυσική είναι η μεγαλύτερη επιστήμη
και μπορώ να πω ότι με βοήθησαν αρκετά να καταλάβω πως λειτουργεί η Φύση: Χαοτικά, εκτός αν μιλάμε για ποδόσφαιρο.
3.
Χημεία: Και εδώ θα πω καμιά κακία για τους καθηγητές και δεν πρέπει.
Πάντως ήταν όλοι τους βαρετοί μέχρι αυτοκτονίας. Από το μάθημα, έμαθα πολλά και αδιάφορα:
- Οξύ+βάση=αλατόνερο
- όλες οι "χημικές" αντιδράσεις οδηγούν σε αμφίδρομη ισορροπία
- ο Λαβουαζιέ σκοτώθηκε άδικα, γι' αυτό οι Γάλλοι δεν ήξεραν το σαπούνι
- δεν πρέπει να μυρίζουμε τυχαία βαζάκια στο εργαστήριο (
)
- Η Οργανική Χημεία μετατρέπει Θησαυρούς σε Άνθρακα
- Η Χημεία είναι η μεγαλύτερη επιστήμη
4.
Αρχαία: Με βοήθησαν πολύ στο να καταλάβω γιατί οι αρχαίοι εξαφανίστηκαν, κανείς δεν καταλάβαινε τι έλεγαν. Η γραμματική και το συντακτικό -να ομολογήσω- με βοήθησαν στο να μεταφράζω ξένες γλώσσες, αναγνωρίζοντας ποιό Υποκείμενο δέχεται την ενέργεια του ρήματος, ποιός είναι σκέτο Αντικείμενο, και ποιός θα κάτσει στο εδώλιο της Γλώσσας ως Κατηγορούμενο. Μερικές από τις γνώσεις που απεκόμισα την ώρα των Αρχαίων είναι οι:
- η εξουσία λέγεται "αρχή" στα αρχαία, άρα ο άντρας με ελάχιστη εξουσία λέγεται "αρχίδιον"
- μπορεί οι φυσικομαθηματικοί να λένε πως οι φιλόλογοι δεν είμαστε επιστήμονες, μα εμείς μελετούμε "τον Άνθρωπο"
- τα Γαλλικά και τα Αγγλικά είναι Ελληνικά
- και τα Γερμανικά, μα μόνο στις λέξεις που σχετίζονται με τη διανόηση
- οι Ίωνες δεν καταλάβαιναν τι έλεγαν οι Δωριείς, και τανάπαλιν
5.
Νέα-Έκθεση-Κείμενα: Δεν θέλω να πω τπτ για τις φιλολόγους που πέτυχα, γιατί τουλάχιστον είχαν την λεπτότητα να μην προσποιούνται ότι κατέχουν το αντικείμενο στην ολότητά του. Πάντως τα μάθηματα ήταν επικοικοδομητικά, έμαθα πως
- Η γλώσσα είναι ζωντανή και εξελίσσεται, μα δεν πρέπει να αλλάξει ποτέ
- είμαι τραγικός στην έκφραση και την ορθογραφία και δεν θα διορθωθώ όσο και να προσπαθήσω
- οι λογοτέχνες είναι κάποιοι άνθρωποι που έχουν πεθάνει εδώ και πολλές δεκαετίες
- τα ποιήματα τα ερμηνεύει ο καθε αναγνώστης διαφορετικά μα μόνο μία ερμηνεία υπάρχει, αυτή που λέω εγώ
...και γενικώς με βοήθησε ειδικά το μάθημα των Κειμένων, ώστε να μην κοιτάω σαν χάνος όταν κάποιος μιλήσει για τον Λουντέμη.
6.
Στοιχεία δημοκρατικου πολιτεύματος: Πραγματικά χρήσιμο μάθημα. Κατά την ώρα αυτή, μπορούσα να αντιγράφω τις ασκήσεις των μαθηματικών.
7.
Ιστορία: Εδώ διίσταμαι. Από τη μία, η Ιστορία μου άρεσε, μέ όλες τις προτομές, τα αγάλματα, τους χάρτες... Μα επειδή έχω μνήμη φλόπι δισκέττας, δεν μπορούσα να αποστηθίσω ποιός στρατηγός έφαγε ποιόν, ούτε σε ποιά τοποθεσία, ούτε τι μέρα και τι ώρα ήταν

οπότε μονίμως έμενα με το ενδιαφέρον στο χέρι.
7.
Γεωγραφία: Ρούφηξα το βιβλίο απνευστί, και θυμάμαι τα πάντα ευλαβικά!
Ξέρω ότι η Θεσ/νίκη έχει 600 χιλ κατοίκους, η Ελλάδα 9,800 εκ πληθυσμό, στη Σρι Λάνκα έχουν περίεργη σημαία γιατί παλαιότερα όλοι τους ήξεραν ως Κεϋλάνη, άσε που πίνουν λίγο τσάι γιατί το περισσότερο το εξάγουν. Είμαι ειδήμων!
8.
Γαλλικά: Παρότι ξεκίνησα από την τετάρτη δημοτικού και συνέχισα μέχρι τη τρίτη λυκείου, κάθε μα κάθε χρονιά ξεκινούσαμε από την αλφαβήτα

Παρ' όλα αυτά, το μάθημα δεν ήταν αδιάφορο, καθώς οι καθηγήτριες ήταν εντελώς κοκκέτες και φορούσαν και βαρύ άρωμα.
Απέκτησα μόνο τις βασικές γνώσεις, μα άξιζε το κόπο, καθώς το μάθημα αυτό με βοήθησε αργότερα να χάσω την παρθενιά μου
Μαθήματα που μου προσέφεραν μόνο ψήγματα ασυνάρτητων γνώσεων
1.
Θρησκευτικά: Ο πρώτος δάσκαλος ήταν παπάς. Έμαθα πολλά συναρπαστικά πράγματα, όπως ότι τα λόγια του Ιησού υπάρχουν ακόμα στον αέρα, και ερευνητές προσπαθούν να τα απομονώσουν και να τα αποδώσουν ξανά.
2.
Φιλοσοφία: Ο καθηγητής ήταν γερμανομαθής και έμοιαζε με τον Καντ στο φαλακρότερο. Παρ' ότι έδειχνα σοβαρό ενδιαφέρον για τους Μόντιι Πόνενς και Τόλλενς, η υπόλοιπη τάξη δεν συμμεριζόταν την αποψή μου και δεν τον άφηναν τον καημένο να παραδώσει μάθημα

Παρ' όλα αυτά, ξεφυλλίζοντας το βιβλίο μόνος, έμαθα τα εξής:
- οι υλιστές φιλόσοφοι δεν ήταν συμπαθητικά άτομα
- ο αριστοτέλης λεγόταν και "ο Σταγειρίτης φιλοσοφος", που σημαίνει ότι κανένας άλλος στα Στάγειρα δεν ασχολήθηκε με τη φιλοσοφία, άρα θα ήταν σοβαροί άνθρωποι
- οι νεο-Πυθαγόρειοι θα είχαν φάει πολύ ξύλο από τον Πυθαγόρα
- οι γερμανοί φιλόσοφοι απέδιδαν τις έννοιες με όρους σκωληκο-μερμηγκότρυπες
- η Λογική μετά τον αριστοτέλη δεν λέει και πολλά πράγματα -- παρ' όλα αυτά, η Λογική έχει κάνει τεράστια άλματα στον 20ο αιώνα
- Η Φιλοσοφία στηρίζει τις Επιστήμες, όπως ο κορμός ενός δέντρου τους κλάδους
- Οι απόφοιτοι σχολών Φιλοσοφίας είναι καταδικασμένοι στην ανεργία, εκτός αν βρούν θέση στην εκπαίδευση, και αυτό είναι αδικία λόγω του 6
4.
Μουσική: Και πάλι, από την τετάρτη δημοτικού κάνω Μουσική, και τα αποτελέσματα είναι πενιχρότατα. Ούτε μιλήσω στον ίδιο τόνο δεν μπορώ

Παρ' όλα αυτά, με βοήθησε αργότερα που μάθαινα να παίζω μπασοκιθάρα, γλίτωσα τουλάχιστον πέντε λεπτά διαβάσματος στις νότες.
Καταλήγοντας, θέλω να πω πως η Σχολική Εκπαίδευση σμίλευσε τον Χαρακτήρα μου σε Αυτό που είμαι ΣήμερΑ, με εξόπλισε με έναν τόνο εφόδια για την μετέπειτα ζωή μου (τα οποία με λύγισαν από το βάρος) και γενικά έλαβα τα ερεθίσματα για να βγώ ένας "ολοκληρωμένος Άνθρωπος".
Αdieu!