Να αναστήσουμε αυτό το θρεντ, 4 μήνες μετά; (ναι ναι!

)
Με έκανε να σκεφτώ το δικό μου TOP 10 κλασσικής μουσικής. Κομμάτια που έχουν παίξει ξεχωριστό ρόλο στη ζωή μου...
1. Der Hirt auf dem Felsen (The Shepherd on the cliffs)
Λιντ του Franz Schubert για σοπράνο, πιάνο και κλαρινέτο σε ποίηση Wilhelm Mϋller και Helmine von Chézy. Το είχα ακούσει στην Αγγλία όταν σπούδαζα, live σε launch-time concert και μου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο!
2. Cello Concerto in A Minor, Op. 33 – Camille Saint-Saëns
My dissertation! Το διασκεύασα για κιθάρα και ορχήστρα και φυσικά....δεν κατάφερα να το παίξω ποτέ. Όποιος πιστός, του δίνω την πολυσέλιδη παρτιτούρα (σε Finale παρακαλώ) τσάμπα!
3. Tombeau ʽles Regretsʼ – Saint-Colombe για viola-da-gamba.
Θα ήθελα να παιχθεί στο τάφο μου απάνω! Ο Colombe υπήρξε δάσκαλος του Marin Marais. Το κομμάτι πρωτακούστηκε στο δίσκο ʽThe Greatest Masterworksʼ από το συγκρότημα ʽSpectre de la Roseʼ. Όλο το CD ήταν soundtrack της ταινίας «H ζωή του Marais» όπου πρωταγωνίστησε ο Ζεράρ ντε Παρτιέ. Το συγκεκριμένο κομμάτι παιζότανε απʼ το δάσκαλο όταν επιθυμούσε να δει το φάντασμα της νεκρής γυναίκας του. Η μουσική που ξυπνάει τους νεκρούς! Και παίχτηκε ξανά από τον μαθητή λίγο μετά την πτώση της αγαπημένης του απʼ το μπαλκόνι με τα ζουμπούλια....
4. Η Overture από οπερέτα Tanhauser του Wagner. Για μένα ένα επικό αριστούργημα που περιγράφει τον ψυχικό κόσμο του πολεμιστή λίγο πριν χαθεί στη μάχη.
5. Καπρίτσιο No. 24 του Nicolo Paganini. Έχετε δει την ταινία με τη ζωή του; Λένε πως αυτό όπως και πολλά άλλα το εμπνεύστηκε όταν ήταν στη φυλακή (εκεί γνώρισε το διάβολο…μπρρρρ). Τον μπουζουριάσανε γιατί έπνιξε απʼ το πάθος την ερωμένη του όταν του έσπασε το βιολί του!
6. Gnossienne No. 1 – Eric Satie. Τον ανακάλυψα σε ώριμη ηλικία και είχε τονώσει για ένα διάστημα τα ακούσματά μου. Του χρωστάω λοιπόν. Ήταν βασικός εισηγητής του ντανταϊσμού και του μινιμαλισμού.
7. LOVELAND (Tema de la 3,a Sinfonia) – J. Brahms. Με αυτό το θρεντ ξαναγίνομαι παιδάκι!


Το άκουσα σε ηλικία 6 χρονών σε διασκευή για κιθάρα. Μου είχαν κάνει δώρο μια κασέτα (ʽRomance Anonimoʼ με έναν σχεδόν άγνωστο κιθαριστή τον Manuel Cubedo). Την άκουγα, την ξανάκουγα και τώρα αυτή τη στιγμή, αυτήν ακούω. Αχ, να έβαζα αυτό ή το ʽCancion del Fuego Fatuoʼ του Manuel de Falla; Τέσπα....10 είπαμε!
Τα τελευταία 3 τα άφησα για την κιθάρα. Αλλά τι να πρωτογράψω; Όλα είναι υπέροχα....
8. A l'aube du dernier - Francis Kleynjans (σε μνημειώδη εκτέλεση του Roberto Aussel). Ποτέ άλλοτε δεν είχα ακούσει κομμάτι κιθάρας σαν κι αυτό και είχα πάθει την πλάκα μου. Είναι κλιμακωτό σε τρεις φάσεις.
Aube – Η μέρα στο κελί.
Attente – Το ρολόι χτυπάει. Η πόρτα του κελιού τρίζει και η προετοιμασία θανάτου ξεκινά.
Jour – Ο κρατούμενος θυμάται τη ζωή του. Όλα περνάνε στο μυαλό του σαν μια ταινία μέχρι που...Ξξξξξξξτςςςςς, η γκιλοτίνα!
9. Usher Waltz – Nikita Koshkin. Να συνεχίσουμε στο ίδιο ύφος. Το κομμάτι είναι εμπνευσμένο απʼ το: ʽΟι τελευταίες στιγμές της δυναστείας των Usherʼ του Edgar Alan Poe. Θα έλεγα ότι αποδίδει εξαιρετικά τον χορό του Usher καθώς πίνει κρασί απʼ το κρανίο της αδερφής – ερωμένης του!
10. Capricho Diabolico - Mario Castelnuovo Tedesco. Σε εκτέλεση φυσικά απʼ τον πατέρα της κιθάρας Andres Segovia. Ένα κομμάτι σταθμός στην ιστορία της κιθάρας. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι αποκλειστικά αφιερωμένο απʼ τον συνθέτη στον Nicolo Paganini (Hommagio a Paganini). Και στο τέλος....ακούγεται η Coda απʼ την καμπανέλα του!
Sorry, αν σας κούρασα. Merci, για τη φιλοξενία!
