
29-06-07

14:29
Θα σε βοηθούσε, αν και δεν ξέρω αν έχει επιστημονική βάση. 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 68.519 εγγεγραμμένα μέλη και 3.574.442 μηνύματα σε 106.278 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 192 άτομα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ο αυτο-υπνωτισμος, εχει αυτο το καλο που λες Isiliel, παραμενει ομως μια μορφη αυθυποβολης/αυτο-πλυσης εγκεφαλου και ακομα και μονοι μας μπορουμε να παρασυρουμε τον εαυτο μας σε λαθος δρομο χωρις να το αντιλαμβανομαστε (οπως μπορει να εκανε ενας υπνωτιστης σε εμας).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Το αντιγραφω απο ποστ μου σε αλλο φορουμ:
Οσο για τον Χιτλερ:
Κυκλοφορει στους αναλυτες του Β'ΠΠ μια αλλη "ψυχαναλυτικη" εκδοχη. Δεν ειναι τεκμηριωμενη γιατι δεν υπαρχουν στοιχεια απο τα ιδρυματα που πηγε ο Χιτλερ.
Μετα τον Α'ΠΠ ο Χιτλερ υπεφερε απο πολλα ψυχοσωματικα (κυριως) προβληματα ,τα οποια του αφησαν και πολλα καταλοιπα οπως τα οχταρια που εκανε το κεφαλι του οταν εβγαζε λογους.
Εκεινη την εποχη, χρησιμοποιουνταν αρκετα η υπνωση για αντιμετωπιση τετοιων θεματων. Σε ενα τετοιο ιδρυμα (τα στοιχεια επαναλαμβανω εχουν καταστραφει - ισως απο το ιδιο το ναζιστικο κομμα) ο γιατρος του Χιτλερ βλεποντας το οτι υπεφερε αρκετα και οτι του ειχαν δημιουργηθει συμπλεγματα κατωτεροτητας που εχασε η Γερμανια τον πολεμο, προσπαθησε να του "εμφυσησει" με υπνωση ιδεες μεγαλειου για τον ιδιο και για την χωρα του, πιστευοντας οτι ετσι θα απαλλαγει απο τα προβληματα του. (ειναι γνωστο επισης οτι τοτε εφαρμοζονταν διαφορων ειδων "ψαχαναλυτικων" τεχνικων χωρις να εχει εξακριβωθει η επαρκεια τους).
Ο χιτλερ δλδ δεν εκανε τιποτα αλλο απο το να "λεει φωναχτα" αυτα που ο υπνωτιστης τον ειχε προγραμματισει να θεωρει για τον εαυτο του και τη χωρα του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Προσωπικα παντα ειχα και εγω Michelle φοβο και αηδια για τα εντομα. Τα τελευταια χρονια, σιγα σιγα μεσα απο συναναστροφες με αλλους και μετα απο μερικες συζητησεις με τον εαυτο μου, το αντιμετωπιζω αλλιως. Οχι οτι τα παιρνω αγκαλιτσα και τα χαιδευω, αλλα σιγουρα εχω μειωσει αισθητα τα προηγουμενα αισθηματα. Χωρις να εχω κανει υπνωτισμο ή κατι συγκεκριμενο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
με βάση και αυτά που έγραψε ο bisbirikos μου ήρθε μια σκέψη στο μυαλό...
θα μπορούσε άραγε, τον υπνωτιστή να τον "επιβλέπει" δικό μας άτομο το οποίο έχει κάποιες βασικές γνώσεις περί υπνωτισμού?
Με αυτόν τον τρόπο δεν είμαστε ως υποκείμενα πιο ασφαλείς?
Ο υπνωτιστής δεν μπορεί να κάνει ο.τι θέλει ενώ είμαστε σε ύπνωση μιας που δικός μας άνθρωπος είναι εκεί δίπλα...
(βασικές γνώσεις, δλδ απλά να ξέρει τι δεν πρέπει να γίνει σαν κακό μας)
τι μπορουμε δηλ.να παθουμε απο εναν υπνοτισμο????
γενικα με φοβιζουν αυτα.... γιατι να μαθουμε καποια πραγματα με το ζορι τα οποια μπορει να μας χαλασουν για το υπολλοιπο της ζωης μας...?
αν τυχει να τα μαθουμε ας τα μαθουμε....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δε θελω να σε στενοχωρησω, αλλα το "τιποτα δεν ειναι τυχαιο" συνηθως προκυπτει απο τον ευπλαστο υποκειμενικο ορισμο του "τυχαιου". Κοινως, μπορει καποια να ειναι τυχαια, άλλα οχι...μπορει ολα....μπορει τιποτα. Μεγαλα ερωτηματα (για ενα αλλο τοπικ ) που δεν εχουν ακομα απαντηση. Only belief choices.
Lia, ενταξει δε πεταγομουν ποτε , ουτε εκανα υστεριες κλπ, αλλα αυτο δεν αλλαζει κατι. Απλα εσυ θα θες λιγο περισσοτερο χρονο/προσπαθεια, αυτο ειναι ολο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Με αφορμή κάποιο δημοσίευμα του ΑΒC θα μιλήσουμε για την ύπνωση. Το σχετικό δημοσίευμα σχολίαζε το ότι κάποια άτομα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα βάρους κι έχουν δοκιμάσει ανεπιτυχώς πολλές μεθόδους αδυνατίσματος καταφεύγουν και στην ύπνωση. Στο άκουσμα «μέθοδος αδυνατίσματος με ύπνωση», στο άκουσμα της λέξης "υπνωτισμός", τρομάζει κανείς φέρνοντας στο μυαλό του εικόνες με μέντιουμ και βουντού, φιδάκια να βγαίνουν από τη στάμνα και να χορεύουν με την επίδραση του σχιστού βλέμματος του φακίρη ινδού και άμπρα κατάμπρα.
Ειδικότερα εντός του Αμερικανικού πληθυσμού, ενός πληθυσμού που στα 2/3 του παρουσιάζει πρόβλημα παχυσαρκίας ή είναι υπέρβαρος, είναι μέθοδος που προτιμάται αντί πολλών άλλων και μάλιστα έχουν δηλωθεί ποσοστά επιτυχίας της που κεντρίζουν το ενδιαφέρον ώστε να το ψάξει κανείς, πώς ακριβώς η ύπνωση επιτυγχάνει να κάνει ένα κομμάτι σοκολάτας να είναι καθόλου λαχταριστό ή τη μυρωδιά ενός κέικ που ψήνεται να μην προκαλεί τη γνωστή λιγούρα; Αυτά λοιπόν τα ερεθίσματα του δημοσιεύματος.
Τι είναι η ύπνωση; Από σκηνές κινηματογράφου κυρίως φανταζόμαστε έτσι μια αύρα μεθυστική να μας τυλίγει, μια αισθησιακή φωνή να μας ψιθυρίζει διάφορα ρομαντικά λόγια (σκέψου ότι πετάς πάνω στην πράσινη λίμνη, πάνω από δυο νούφαρα που ετοιμάζονται να κλείσουν και γυρεύουν την κατάλληλη μουσική) ενώ κοιτάμε πιστά το εκκρεμές να πηγαινοέρχεται, τα βλέφαρα βαραίνουν και φτάνουμε σε ένα σημείο απίστευτης μαγευτικής χαλαρότητας, όπου τα λόγια συνεχίζουν να μας ταξιδεύουν σε διάφορα νοερά μαγευτικά βιώματα.
Η ύπνωση είναι μια πολύ παλιά ψυχοπνευματική διαδικασία μέσω της οποίας το άτομο οδηγεί τον εαυτό του (η ύπνωση είναι πάντα αυτοΰπνωση!) σε ένα στάδιο νοητικής λειτουργίας ανοιχτό σε υποβολή, με έντονη υποβολιμότητα. Ένα μεταβεβλημένο σημείο λειτουργίας της συνείδησης ή ένα σημείο εξαιρετικά επικεντρωμένης προσοχής, σε κάθε περίπτωση όμως μια κατάσταση κατά την οποία το άτομο μπορεί να έρθει σε επαφή με το α-συνείδητο του, να το δει, να το αναπτύξει ή να το αλλάξει, να κάνει χρήση δηλαδή του δικού του συνειδησιακού δυναμικού βιώνοντας καταστάσεις και εμπειρίες νοερά.
Η υποβολή είναι μόνο το μέσο για να εμβυθιστεί το άτομο στον εσωτερικό του κόσμο και από κει και πέρα διατηρεί και το ίδιο το άτομο όντας σε στάδιο ύπνωσης την ταυτότητα του, τη μνήμη του, τη δυνατότητα ανταπόκρισης του σε κάθε στιγμή. Το νοερό βίωμα επιδρά στη συνέχεια και μετά την ύπνωση, όταν η προσοχή του ατόμου επιστρέψει στους ρυθμούς του εξωτερικού του κόσμου, δίνει χώρο στα εξωτερικά ερεθίσματα. Οι περιγραφές από άτομα που το έχουν βιώσει ποικίλουν. Άλλοι λένε πως έχουν νιώσει όπως όταν διαβάζουν ένα βιβλίο και τους απορροφά και δεν αντιλαμβάνονται τι γίνεται στον εξωτερικό κόσμο παρά μεταφέρουν όλο το είναι τους μέσα στον κόσμο του βιβλίου. Άλλοι πάλι έχουν ισχυριστεί πως δεν αντελήφθησαν ότι περιήλθαν σε ένα τέτοιο στάδιο. Λέγεται ότι όλοι λίγο ή πολύ βιώνουμε καταστάσεις παρόμοιες με αυτές της ύπνωσης, όπως όταν κάνουμε μηχανικά κάποια πράγματα που δεν τα θυμόμαστε, σχεδόν ασυνείδητα. Λέγεται ότι όσο πιο πνευματικά καλλιεργημένο και ευφυές είναι ένα άτομο τόσο πιο εύκολα-γρήγορα υπνωτίζεται ενώ υπάρχουν και άτομα που δεν υπνωτίζονται.
Χρησιμοποιείται λοιπόν για διάφορους θεραπευτικούς σκοπούς (άγχος, χρόνιος πόνος, εθισμός στο κάπνισμα, άσθμα, αντιμετώπιση αισθήματος ναυτίας και εμετών λόγω χημειοθεραπειών κλπ), ένας από τους οποίους είναι και η απώλεια περιττών κιλών. Ζήτημα που αφορά μεγάλο αριθμό ατόμων. Εννοείται πως υπάρχουν άτομα ειδικευμένα για να χειριστούν σωστά μια διαδικασία ύπνωσης (ψυχίατροι ψυχοθεραπευτές, ψυχολόγοι υπνοθεραπευτές) δεν επαφίεται κανείς στην κυρά Φωφώ τη χαρτορίχτρα που λέει και το φλυτζάνι, αγόρασε και γυάλινη σφαίρα και ντύνεται με πλουμιστές κελεμπίες τελευταίας αραβικής μόδας, η οποία υπόσχεται να σε μεταφέρει στην προηγούμενη σου ζωή κατά την οποία ήσουν επιτυχημένη χορεύτρια σε κεντρικό καμπαρέ αλα Nicole Kidman στο Moulen Rouge ή σκύλος στην Ινδία.
Και ο ισχυρισμός ότι υπάρχουν δύο είδη υπνώσεων μία αναδρομική και μία θεραπευτική δεν ισχύει εννοείται, αλλά αποτελεί κι αυτό με τη σειρά του μέρος της παρωδίας κάποιων παρείσακτων που εγκληματούν εις βάρος της υγείας του κόσμου. Η μέθοδος της ύπνωσης λοιπόν είναι μία και μοναδική και είτε χρησιμοποιείται για θεραπευτικούς σκοπούς και σωστά είτε για καταστροφικούς σκοπούς (και πάντως σε καμία άλλη ζωή σου δεν σε μεταφέρει) και αποτελεί έγκλημα από τα σοβαρότερα. Ο Βρετανικός και Αμερικανικός ιατρικός σύλλογος έχουν εγκρίνει επισήμως την υπνοθεραπεία σαν ένα είδος εναλλακτικής ιατρικής θεραπείας, κάνουν εμπεριστατωμένες μελέτες και αναφορές ήδη από τον περασμένο αιώνα. Στην Ελλάδα η κλινική ύπνωση είναι μεν κρυφο-αναγνωρισμένη ως ιατρική μέθοδος αλλά όχι τόσο διαδεδομένη ή μάλλον ευρέως παρεξηγημένη.
Ένα ερώτημα που θα μπορούσε να θέσει κανείς είναι αναφορικά με τις πιθανότητες εμφάνισης επιπλοκών. Ο McHovec σε μια επιστημονική μελέτη του το 1988, «Hypnosis Complication, Risks and Prevention» είχε αναφέρει καμιά πενηνταριά περίπου επιπλοκές βασισμένες πάνω σε πραγματικές περιπτώσεις ανθρώπων που χρησιμοποίησαν υπνοθεραπεία, τις οποίες επιπλοκές συνόψισε σε πέντε βασικές κατηγορίες (κρίσεις πανικού ή ψυχωτικά συμπτώματα, κατάθλιψη και αύξηση των πιθανοτήτων το άτομο να προβεί σε αυτοκτονία, συμπτώματα που προκύπτουν από «αντικατάσταση», συμπτώματα που προκύπτουν από απροσεξία, καμουφλάρισμα μιας φυσικής παθολογίας). Ωστόσο η έρευνα του χαρακτηρίστηκε από επόμενους ερευνητές [R. Baker ("They Call It Hypnosis")] και ένθερμους υποστηρικτές της υπνοθεραπείας ως ένα πακέτο ιστοριών τρόμου.
Σύγχρονες μελέτες από κατάλληλους ερευνητές δεν υπάρχουν πολλές και όσες υπάρχουν, παράλληλα με την εξύμνηση της υπνοθεραπείας, αφενός περιορίζουν τις πιθανότητες να πάει κάτι στραβά, αφετέρου δεν αποκλείουν κιόλας με σιγουριά το ότι κάτι μπορεί να πάει όντως στραβά, κατά κάποιο τρόπο ρίχνοντας το βάρος στην κριτική ικανότητα του ατόμου (του ασθενούς) που ενδιαφέρεται να μπει σε μια διαδικασία υπνοθεραπείας, ως προς το να επιλέξει τον κατάλληλο υπνοθεραπευτή, γιατί εκεί είναι το κλειδί, το κόλπο, η τσαχπινιά. Είναι όμως λύση αυτή; Μέχρι ποιού σημείου μπορεί να φτάσει ο «έλεγχος» του ασθενούς προκειμένου να «επιλέξει» (με τι κριτήρια άραγε) κατάλληλο υπνοθεραπευτή;
Αυτό που δημιουργεί τις όποιες αναστολές αναφορικά με τη μέθοδο αυτή κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο τα Hollywood-ιανά σκηνοθετικά κατασκευάσματα περί τέλεσης ληστειών με ύπνωση, περί δημιουργίας τηλεκατευθυνόμενων εγκληματιών- κατασκόπων της CIA με ύπνωση και πάει λέγοντας. Αν δεν θέλει κανείς να υπνωτιστεί δεν υπνωτίζεται! Αν υπνωτιστεί κάνει χρήση του δικού του παρόντος νοητικού δυναμικού και μπορεί να επανέλθει όποια ώρα θέλει ο ίδιος! Η επιτυχία της ύπνωσης εξαρτάται από τη δική σου άφεση-χαλάρωση, δεν είναι κάτι που γίνεται με το ζόρι ή με μονομερείς ενέργειες του υπνοθεραπευτή.
Και φυσικά στην λεγόμενη κατάσταση Trance δεν πρόκειται να μετατραπείς σε κάτι άλλο από αυτό που είσαι, δεδομένου ότι μέρος της ενσυνείδητης λειτουργίας σου πάντα υπάρχει και εμμένει στο «Ηθικό σου Εγώ» και λειτουργεί ως κύριος προσωπικός σου κώδικας αντίδρασης. Τι δημιουργεί κάποιες αναστολές λοιπόν αφού είναι όλα ρόδινα; Μήπως το ότι η δυνατότητα παρέμβασης του υπνοθεραπευτή στη συνείδηση μας, με οποιοδήποτε τρόπο, απαιτεί όχι τη συνήθη εμπιστοσύνη που δείχνουμε σε ένα άλλο άτομο για διάφορα θέματα, σε ένα οποιοδήποτε γιατρό για οποιοδήποτε θέμα υγείας, αλλά ένα είδος απόλυτης και καθοριστικής εμπιστοσύνης; Μπορούμε να επιδείξουμε ένα είδος απόλυτης και καθοριστικής εμπιστοσύνης ακόμα και στους ίδιους μας τους εαυτούς;
Όντως δεν είναι σαν μια περίπτωση επείγοντος ιατρικού περιστατικού στο οποίο δεν μπορείς να κάνεις κι αλλιώς συνήθως από το να αφεθείς στα χέρια ενός γιατρού. Δεν είναι ούτε μια περίπτωση πλαστικής χειρουργικής στη μύτη που επιλέγεις μεθοδικά και πάλι πρέπει να διαλέξεις τον κ. Φουστάνο και να του επιδείξεις τη μέγιστη εμπιστοσύνη της εμφάνισης σου. Δεν είναι κάτι που αφορά την εμφάνιση! Δεν είναι κάτι που αφορά το σώμα και τις οργανικές του λειτουργίες. Είναι κάτι που αφορά από μια διαφορετική σκοπιά το πνεύμα σου, τον ψυχισμό σου και τις ισορροπίες του, ολόκληρη την ύπαρξη σου ως «πρόσωπο» (αν πρέπει να αναχθούμε και σε παραδοσιακές θεωρίες περί personhood), το μηχανισμό σου, το system σου, το σκληρό σου δίσκο, όπως θέλει το λέει κανείς.
Όπως συμβαίνει να τρομάζουμε περισσότερο με τις ασθένειες του πνεύματος και της ψυχής παρά με αυτές του σώματος. Αναστολές. Τόσα και τόσα βλέπουμε καθημερινά να αποδεικνύονται ατελή, ψεύτικα ή αρχικώς υπερεκτιμημένα σε όλους τους τομείς συμπεριλαμβανομένων και των επιστημονικών. Εξάλλου οποιαδήποτε ψυχοθεραπεία μπορεί να έχει άλλα από τα επιθυμητά αποτελέσματα και όχι αναγκαστικά στα χέρια ενός ανάξιου ψυχοθεραπευτή, γιατί όχι και η υπνοθεραπεία; (Frauman, Lynn, & Brentar, 1993; Kleinhauz & Eli, 1987; Judd, Burrows, Dennerstein, 1985; Kleinhauz & Beran, 1984; Orne, 1965; Rosen, 1957; Rosen & Bartemeier, 1961). Και πόσο αντιμετωπίσιμες είναι οι ανεπιθύμητες συνέπειες ενός ψυχο-στραβοπατήματος; Εσύ θα μπορείς να έχεις τη συμμετοχή που είχες όταν ακολουθούσες τη διαδικασία ύπνωσης; Ο υπνοθεραπευτής θα μπορεί να αποδείξει ότι δεν είναι το δικό του μέρος παρέμβασης υπαίτιο για το ανεπιθύμητο αλλά αυτό του «ασθενούς»; (Hilgard, 1971).
Ακολουθώ τη λογική που λέει ότι αν ένα άτομο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα με τις συμβατικές μεθόδους, δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει και με την υπνοθεραπεία (Crasilneck and Halls: “Clinical Hypnosis”). Κυρίως αν ο θεραπευτής δεν γνωρίζει πώς να θεραπεύσει κάτι και με τη συμβατική μέθοδο δεν μπορεί να το θεραπεύσει και με την υπνοθεραπεία (Dr. T. Moct). Αυτό ενδεχομένως να είναι «αρχή», κανόνας, κλειδί, που να μπορεί να λειτουργεί και ενάντια στον κάθε τσαρλατάνο, ο οποίος βγαίνει σε κάποια κουτσομπολίστικη εκπομπή και ισχυρίζεται ότι κάνει θαύματα, χωρίς να έχει καν πτυχίο ιατρικής ή ενεργό άδεια άσκησης του εν λόγω επαγγέλματος, κάτι πολύ συνηθισμένο για την ελληνική πραγματικότητα.
Οπότε, αν ένα άτομο πάσχει από νοσογόνο παχυσαρκία, έχει δοκιμάσει όλες τις δυνατές μεθόδους αδυνατίσματος αλλά στο επιθυμητό αποτέλεσμα δεν έχει φτάσει, μπορεί να το βοηθήσει η υπνοθεραπεία να χάσει βάρος εφόσον το πρόβλημα του δεν βρίσκεται σε συνειδησιακούς αλλά σε οργανικούς παράγοντες; Όχι φυσικά. Ενδεχομένως να το βοηθήσει σε κάτι άλλο. Μπορεί ένας καπνιστής που έχει δοκιμάσει να κόψει το κάπνισμα με τη χρήση όλων των μεθόδων να απαλλαγεί από αυτό μέσω υπνοθεραπείας και δη να γίνει και φανατικός αντικαπνιστής και μάλιστα με τη βοήθεια ενός υπνοθεραπευτή που δεν μπορεί να εφαρμόσει έγκυρα καμία άλλη ψυχοθεραπευτική μέθοδο απεξάρτησης από τη συνήθεια του καπνίσματος; Αν ναι όλες οι άλλοι μέθοδοι αποδεικνύονται άχρηστες και η υπνοθεραπεία αγγίζει τα όρια της απολυτότητας; Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές είναι ότι ο σωστός υπνοθεραπευτής δεν έχει κανένα μαγικό χάρισμα, ούτε κάποιο υπερφυσικό ταλέντο, είναι ο επιστήμονας που εφαρμόζει σωστά κάποιες έγκυρες ιατρικές μεθόδους.
Εννοείται πως όσοι ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν την ύπνωση για θεραπευτικούς σκοπούς χωρίς να είναι γιατροί, ειδικευμένοι γιατροί τόσο στην υπνοθεραπεία όσο και στις παθήσεις που ισχυρίζονται ότι γιατρεύουν με την υπνοθεραπεία, δεν είναι ούτε νόμιμοι, ούτε ανεκτοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Ενδεχομένως να είναι άτομα που να είναι προικισμένα με πειθώ, ευφράδεια λόγου και υποκριτικές ικανότητες, δυναμισμό, θετικότητα και άλλα καλά. Δεν διαγνώσκεται (!) και φυσικά δεν «θεραπεύεται» τίποτα με αυτά τα «προικιά» όμως και δεν νοείται να γίνεται καμιά προσπάθεια να «θεραπευτεί» κάτι. Οι ασθενείς που καταφεύγουν σε αυτού του είδους τα άτομα μπορεί να είναι είτε εξαιρετικά αφελείς είτε τρομακτικά απελπισμένοι, όμως σε κάθε περίπτωση η ενέργεια τους να στραφούν προς αυτούς δεν διαφέρει σε τίποτα απολύτως από μια απόπειρα αυτοκτονίας μέσω καταλυτικών ψευδαισθήσεων και οικονομικών αφαιμάξεων.
Εκτός από τον ιατρικό τομέα η ύπνωση έχει χρησιμοποιηθεί ή τείνει να έχει χρήση στο δικαστικό-ανακριτικό τομέα, για την ανάκληση της μνήμης του μάρτυρα, του θύματος και του κατηγορουμένου. Ο διάλογος για τη χρήση και τις προϋποθέσεις και συνθήκες χρήσης της ύπνωσης ως ανακριτικής μεθόδου είχε προ δεκαετίες πάρει φωτιά και ακόμα συνεχίζεται διεθνώς. Στην Ελλάδα η χρήση της ύπνωσης εντάσσεται μαζί με τις μεθόδους ναρκοανάλυσης και τις μεθόδους «πολυγράφων» στις ανεπίτρεπτες ή αμφισβητούμενες μεθόδους εξέτασης του κατηγορουμένου.
Τα αντίπαλα επιχειρήματα τα οποία βρίσκουν και τη δική μου υποστήριξη, δεν είναι ωστόσο όσο πειστικά θα μπορούσαν να είναι. Αφήνουμε εκτός τις επιστημονικές ασάφειες, θέμα που έχει ήδη συζητηθεί. Για να υπνωτιστεί κάποιος πρέπει να το θέλει, δεν είναι κάτι που γίνεται με το ζόρι, όπως έχει προειπωθεί. Πώς θα μπορούσε η μέθοδος της ύπνωσης να «επιβληθεί» από κάποιο δικαστικό σύστημα, να είναι επιτυχής και να εξάγει «αξιόπιστο» αποτέλεσμα; Οι ουσιαστικότεροι ισχυρισμοί των ελλήνων ποινικολόγων (Αλεξιάδης, Ζησιάδης, Καράμπελας κλπ) κάνουν αναφορά για παραβίαση τόσο της ατομικής ελευθερίας, της αξιοπρέπειας όσο και των βασικών δικονομικών δικαιωμάτων του κατηγορουμένου (π.χ. δικαίωμα σιγής...), χαρακτηρίζουν την δικαστική επιβολή ύπνωσης για ανακριτικούς σκοπούς ως μια μορφή ψυχικής βίας (ψυχικός βασανισμός) η οποία θα έπρεπε να αποφεύγεται ακόμα κι αν η εφαρμογή της μεθόδου της ύπνωσης ζητείται από τον ίδιο τον κατηγορούμενο. Έτσι στην Ελλάδα θεωρείται νομικά ασυμβίβαστη μέθοδος. Περαιτέρω δεν γίνονται δεκτές μαρτυρίες που έχουν εκμαιευτεί με την εφαρμογή υπνωτικής μεθόδου. Από την άλλη σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ η εφαρμογή της ύπνωσης για ανακριτικούς σκοπούς είναι επιτρεπτή κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες πάλι ξεσηκώνουν ένα άλλο κύμα νομικο-ηθικού διαλόγου.
Τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα για τα οποία μιλά το δημοσίευμα είναι τα συχνά απελπισμένα και την δική τους απελπισία εντείνουν και οι κοινωνικές νόρμες, τα μοδό-φερτα δόγματα και τα αλαζονικά, περίεργα ή «σου-δίνω-απλόχερα-τον-οίκτο» βλέμματα. Είναι μια κατηγορία που εγώ θεωρώ απόλυτα υγιή, βρίσκω εξαιρετικά συμπαθή ωστόσο ευάλωτη. Από τη συζήτηση δεν αποκλείονται όλες οι άλλες περιπτώσεις.
Η χρήση της υπνοθεραπείας είναι μια πρόκληση που έχει να υποσχεθεί και ενδεχομένως να καταφέρει πολλά. Από τη μια η μη διαδεδομένη (και χωρίς μακρά πρακτική άσκηση επιβεβαιωμένη) αλλά πολλά υποσχόμενη υπνοθεραπεία από ειδικευμένους ψυχίατρους ψυχοθεραπευτές και από την άλλη ψευδο-υπνοθεραπεία ή θεατρική-αναδρομική ύπνωση από αστρολόγους, μέντιουμ, κομπογιαννίτες. Παράλληλα κυκλοφορούν διάφορα εγχειρίδια που συνιστούν τρόπους χαλάρωσης και «αυτο-ΰπνωσης». «Πλύση εγκεφάλου» πάλι δεχόμαστε καθημερινά και από διάφορους και για διάφορους λόγους («κοινωνική ύπνωση»!!!). Οι σκέψεις δικές σας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ο Υπνωτισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πιο απλά πράγματα; Πχ κάποιος να μην είναι λαίμαργος ή να είναι πιο οργανωτικός ή τετοιου είδους θέματα?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.